霧島酒造の新市場開拓の戦略立案、及びクリエイティブ開発。炭酸で割ることで格段に飲みやすくなる霧島酒造の本格焼酎の新たな価値を、「黒ッキリボール」というネーミングを起点に顕在化。スッキリとした味わいが持つ食中酒としての真価をシズルに閉じ込め、ロゴ、グラフィック及び、CMのクリエイティブ開発を行った。
女性や、若者にも向けて広がっていく新たな焼酎文化を、これからも醸成し発信していく。
Kirishima Shuzo's naming, concept, and creative development of commercials for Kirishima Shuzo's new way to drink shochu "Kurokiri Ball". The naming and logo design incorporates the value of the sizzle feeling of "Kurokiri Ball" which can be enjoyed during meals due to its smooth taste.
Staff List
Creative Director / Natsuo Sato
Art Director / Takeshi Higashitsuji(Folkie)
Copywriter / Gaku Miyamoto